Sunday, June 16, 2013

MINGGU EXAM!!


MOTIVASI DIRI!!


alhamdulillah lama dh x berblog nie..rindu rasa...hary nie rasa nk mnulis sesuatu tapi pesanan amalan ja la..doa2 harian..sbb mggu2 peperiksaan ni..jadi rasnya nk bg motivsi skit la bgi sesiapa yang tgh exm..trmsukla diri sndiri nie..

apa yang penting!! ingt nie hnya sebhagian dripada kewajipan diri kita sbgai penuntut ilmu..ilmu kan wajib..psnan Rasulullah saw nabi tercinta pon sruh kita mnuntut ilmu hingga ke ngeri cina..nie kan kita..jgan pernah mudh merasa bosan dengan apa yang ada.

"semakin lama bljar smakin diri ini tersa bodoh"  btul rasnya qoutes nie sbb smikin tinggi bljr smkin kurang rasa ilmu yang ada pada diri..jdi apa3 pon motivasi diri jgn rasa bnyak dh ilmu..

last but not least" nasihat buat kawan3 sperjuangan..jom kita sma3 audit diri

mulakan dengan pgi atau setiap hari dengan niat yang baik , minda yang diset dengan positif,, jiwa yang penuh smngat,, ingat slloo nk mlkukan kebaikan,, dan berusaha,, seterusnya..doa dan tawakall kpada Allah..igat bab tawakal nie bukan akhir ja tau..mula 2 on dh  tawakal..dan jgan lupa smile dan ceria agr ketenangan itu hadir dalam jiwa kita...tgok kebaikan cry kebhagiaan..supaya apa yang dilakukan sntiasa dipermudhkan Allah..inshaAllah..

akhir kalam ,,Wassalam..mohon maaf dipinta..^.^



1 comment:

  1. dah nak abes kita belajar kt ukm ni kan.
    cepat je masa berlalu. ape pn bittaufiq wa najah myra untuk final exam. semoga beroleh kejayaan di dunia & akhirat. ^ ^ insha Allah.

    ReplyDelete